راهنمای کامل درباره دستگاه ساشه مدادی

بسته‌بندی‌های تک نفره بر اساس نیاز جامعه و تمایل مصرف ‌کنندگان در حال افزایش است. در هتل‌ها، رستوران‌ها و … بسته‌های تک نفره یا ساشه برای نمک، فلفل یا چاشنی‌هایی نظیر سس و آبلیمو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مطلب راهنمای کاملی درباره دستگاه ساشه و عملکرد آن برای بسته بندی این مواد است. با ما همراه باشید و اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب کنید.

دستگاه ساشه مدادی چیست؟

ساشه به بسته‌های کوچک و یک بار مصرف گفته می‌شود که خوراکی‌های مختلف مایع یا گرانولی داخل آن ریخته می‌شود. ساشه مدادی که با نام Sticky هم شناخته می‌شود به شکل بسته‌های تک نفره قلمی است که با استفاده از دستگاه‌های مختلفی آماده می‌شود.

تماس سریع و دریافت مشاوره : ۰۹۱۲۸۵۸۱۷۳۳

دستگاهی که برای بسته بندی محصولات تک نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد، فقط مخصوص خوراکی نیست؛ بلکه می‌توان از آن در صنایع آرایشی و بهداشتی برای بسته بندی شامپو‌های تک نفره یا مایع دستشویی هم استفاده کرد.

دستگاه ساشه انواع مختلفی دارد که هر کدام از مدل‌های آن عملکرد متفاوتی دارند.

برای دسته بندی و آشنایی با انواع دستگاه بسته بندی ساشه معیارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع دستگاه ساشه بر اساس نوع محصول

یکی از متداول‌ترین دسته‌بندی‌های دستگاه بسته بندی ساشه، بر اساس نوع محصولی است که قصد بسته بندی آن را داریم.

مواد پودری مانند فلفل، سماق، ادویه‌های مختلف، پودر کاکائو، مواد داروئی و … برای بسته بندی به دستگاهی با طراحی مخصوص نیاز دارند.

برای راه‌اندازی خطوط بسته بندی موادی مانند نمک، شکر باید از ماشین آلات مخصوص استفاده کنیم.

لفاف بسته‌بندی و نحوه بسته‌بندی مایعاتی مانند آبلیمو، عسل، روغن زیتون و … با مواد پودری و گرانولی متفاوت است و نیاز به ماشین آلات مخصوص دارد. قطعا طراحی و عملکرد این دستگاه با انواع دستگاه‌های مورد استفاده برای مواد گرانولی و پودری متفاوت است.

انواع دستگاه ساشه بر اساس تعداد نازل

  • دستگاه تک نازل

نازل لوله‌ای با سطح مقطع مشخص است که مواد مختلف گرانولی، پودری یا مایع توسط آن داخل ظرف ریخته می‌شوند. ماشین آلات ساشه بر اساس تعداد نازل‌ به دو نوع تک نازل و چند نازل تقسیم می‌شوند.  از دستگاه ساشه تک نازل برای بسته‌بندی تک نفره نمک و فلفل استفاده می‌شود. این دستگاه سرعت و دقت مطلوبی دارد و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی بسته تک نفره آماده می‌کند.

  • دستگاه چند نازل

زیاد شدن تعداد نازل باعث افزایش سرعت بسته‌بندی می‌شود. از دستگاه ساشه چند نازل می‌توان برای بسته بندی محصولات پودری استفاده کرد. این دستگاه‌ها مجهز به نوار نقاله شیب دار هستند که باعث می‌شود سرعت بسته‌بندی محصولات بیشتر شود و دخالت نیروی انسانی در فرایند بسته بندی به حداقل برسد.

دستگاه ساشه از نظر نحوه دوخت بسته‌بندی

یکی دیگر از معیارهای تقسیم‌بندی انواع دستگاه ساشه‌زن، نحوه دوخت بسته‌ها است. دستگاه‌های ساشه به 3 شکل بسته‌های 3 طرف دوخت، 4 طرف دوخت و مدادی بسته‌ها را آماده می‌کنند. شرکت آرازتک تمامی این نوع بسته بندی ها را برای تولید کنندگان گرامی تامین میکند.

بنابراین تفاوت اصلی دستگاه‌های ساشه مدادی با دستگاه‌های 3 و 4 طرف دوخت، در نحوه بسته‌بندی و دوخت بسته‌ها است. فقط یک سمت بسته‌های مدادی باز است که توسط حرارت اعمال شده دستگاه بسته می‌شود.

دقت داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز باید قبل از بسته‌بندی روی بسته‌ها درج شود، سپس با استفاده از تیغه‌ها تیز رول‌ها ساشه‌ها از هم جدا شوند و مواد مورد نظر داخل بسته‌ها ریخته شوند.

تفاوت‌های دستگاه ساشه و دستگاه سه طرف دوخت

یکی از تفاوت‌های دستگاه بسته بندی ساشه با دستگاه سه طرف دوخت، مکانیزم مورد استفاده برای ساخت دستگاه است. تجهیزاتی که برای ساخت این دو دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد با هم متفاوت است. لوله و یقه از قسمت‌های مهم و اصلی این دو دستگاه بسته بندی است که طول و عرض بسته‌ها را تعیین می‌کند و جزو اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو دستگاه است.

تفاوت دیگر بسته‌های سه طرف دوخت و مدادی، نحوه کارکرد فک‌های آن است. همان‌طور که گفتیم در ساشه مدادی فقط یک طرف دوخته می‌شود، در حالی‌که در دستگاه سه طرف دوخت، سه سمت از بسته باز است و باید توسط دستگاه دوخته شود.

اما دقت داشته باشید هر دو دستگاه در دقیقه 30 تا 35 بسته مدادی یا سه طرف دوخت آماده می‌کنند.

ویژگی‌های فنی دستگاه ساشه مدادی

دستگاه بسته بندی ساشه می‌تواند بسته‌های از 2/0 گرم تا 20 گرم از مواد را آماده کند. همچنین این دستگاه‌ها مجهز به سیستم کنترل الکترونیک PLC هستند که امکان تنظیم فرمان‌ها را فراهم می‌کند. بهترین نوع دستگاه از متریال‌های مرغوب و باکیفیت طراحی و تولید می‌شود تا دستگاه به مرور زمان خراب نشود و آسیب نبیند.

بهترین جنس برای مخزن دستگاه بسته بندی ساشه مدادی استیل است که زنگ نمی‌زند و آسیب نمی‌بیند، همچنین بر کیفیت موادی که قصد بسته بندی آن را داریم هم تاثیر نمی‌گذارد.

برای رعایت ایمنی لازم است هنگام خرید دقت کنید و دستگاهی را خریداری کنید که مجهز به تابلو برق با کلید ایمنی باشد و سیستم الکترونیک آن فرمان‌ها دستگاه را کنترل کند.

 

چرا از دستگاه ساشه مدادی آرازتک استفاده کنیم؟

وقتی از دستگاه‌ها و ماشین آلات مختلف صحبت می‌کنیم باید از مزایای خرید آن هم بدانیم. درباره دستگاه بسته بندی مدادی هم این قضیه صادق است و شما با عنوان خریدار باید اطلاع داشته باشید که با خرید این محصول از چه مزایایی بهره‌مند می‌شوید.

اولین منفعت خرید این دستگاه این است که سرعت بسته‌بندی مواد پودری و مایعات را بالا می‌برد و تولید کننده می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی بسته را آماده کند. این ویژگی منجر به افزایش بازدهی تولید و بالارفتن درآمد می‌شود.

از طرف دیگر وقتی اقدامات لازم برای بسته‌بندی به جای نیروی انسانی توسط ماشین آلات مختلف انجام شود، می‌توانیم انتظار سرعت بالاتری داشته باشیم. ماشین آلات با دقت بیشتری کارهای بسته بندی را انجام می‌دهند. زیرا ممکن است نیروی انسانی به دلیل خستگی یا عدم تمرکز در فرایند بسته‌بندی سهل انگاری نماید و هزینه بیشتری را به تولیدکننده تحمیل نماید.

به طور مثال اگر قرار باشد نیروی انسانی مواد پودری یا شوینده‌ها را داخل بسته‌بندی‌های تک نفره بریزد، احتمال دارد مقدار مساوی از مواد را داخل بسته‌ها نریزد. در حالی که ماشین آلات این اشتباه را نمی‌کنند.

مزیت دیگر استفاده از دستگاه‌ بسته بندی این است که تولید کننده می‌تواند تنوع بالایی از بسته بندی را آماده و به بازار عرضه کند و از این طریق مشتریان بیشتری داشته باشد.

همچنین کلیه دستگاه های آرازتک یکسال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش دارند.

جمع بندی

بسته بندی محصولات پودری و مایعات به طراحی و استفاده از دستگاه‌های مخصوص نیاز دارد. دستگاه ساشه انواع مختلفی دارد که در صنایع غذایی و صنایع بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و محصولات مختلف را به صورت تک نفره بسته‌بندی می‌کند. سعی کردیم در این مطلب شما را با انواع دستگاه بسته بندی ساشه و عملکرد آن آشنا کنیم.برای اطلاعات فنی بیشتر میتوانید با کارشناسان شرکت آرازتک جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آرازتک پیام در واتساپ