دستگاه تیوپ پرکن چیست؟

دستگاه تیوپ پرکن چیست؟

دستگاه تیوپ پرکن چیست؟ آیا در این زمینه اطلاعاتی دارید؟ دستگاه تیوب پرکن یک وسیله مناسب است که برای پر کردن مایعات غلیظ و مایعات غلیظ حاوی ذرات جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به خوبی در صنایع مختلفی مانند صنایع آرایشی و بهداشتی، دارویی و شیمیایی استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه تیوب پرکن، تولیدکنندگان توانسته‌اند بهبود بزرگی در فرآیند بسته‌بندی محصولات خود داشته باشند. این دستگاه بهبود قابل توجهی در ماندگاری و ظاهر بسته‌بندی محصولات ایجاد کرده و در نتیجه به افزایش سودآوری کمک می‌کند. همچنین، استفاده از تیوب‌های پلاستیکی، لمینت و آلومینیوم در اندازه‌های مختلف، میزان مصرف را آسان می‌کند و در عین حال رعایت بهداشت در مصرف محصولات را تضمین می‌کند. در انتخاب جنس تیوب، باید به سازگاری آن با محصول دقت کرد تا هیچ واکنش شیمیایی غیرمطلوبی ایجاد نشود و محصول به صورت کاملا بهداشتی مصرف شود.

مشخصات فنی دستگاه تیوپ پرکن:

  • سیستم کنترلی پیشرفته زیمنس، یک سیستم کنترلی قدرتمند و پیشرفته است که توانایی ذخیره سازی اطلاعات دستگاه تیوپ پرکن اتوماتیک را برای محصولات مختلف دارد. این سیستم قادر است خطاهای ایجاد شده را نمایش دهد و همچنین قابلیت رمز گذاری چند مرحله ای و گزارش گیری برای مدیران را نیز داراست. این امکانات نرم افزاری برای اپراتور و کارشناسان فنی، امکاناتی قدرتمند و کاربردی را فراهم می کند.
  • مکانیزم ته بندی هات ایر ساخت Leister سوئیس با قابلیت ساکشن هوای داغ، یک فناوری پیشرفته است که به منظور جلوگیری از گرم شدن داخل تیوپ و همچنین دوخت با کیفیت تر برای تیوپ های پلی اتیلن و لمینت استفاده می‌شود. این مکانیزم با بهره گیری از قدرت جذب هوای گرم، حرارت را از تیوپ به سمت خود کشیده و فشار هوای داغ را تنظیم می‌کند، این امر باعث می‌شود که دمای داخل تیوپ کنترل شده و دوخت با کیفیت تر و بدون گرم شدن ناخواسته انجام شود. همچنین، با استفاده از این تکنولوژی در ته بندی هات ایر، احتمال خراب شدن تیوپ به دلیل بیش از حد گرم شدن کاهش یافته و عمر مفید آن افزایش می‌یابد. بنابراین، استفاده از این مکانیزم در صنایع مختلف مانند تولید لوله‌های پلی اتیلن و لمینت، منجر به بهبود کیفیت و عملکرد محصولات می‌گردد.
  • مکانیزم ته بندی فولدینگ با فک قدرتمند، یک تکنولوژی پیشرفته است که برای تیوپ های آلومینیومی استفاده می شود. این مکانیزم با قدرت بالا و دقت برای ته بندی انتهای تیوپ ها طراحی شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مکانیزم، قابلیت درج اطلاعات تولیدی در انتهای تیوپ است. این ویژگی به تولیدکنندگان امکان می دهد تا اطلاعات مهمی مانند نام شرکت، تاریخ تولید و شماره سریال را به راحتی بر روی تیوپ ها نشان دهند. این اطلاعات می توانند در تشخیص کیفیت و تعقیب و تحقیق در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند. مکانیزم ته بندی فولدینگ با فک قدرتمند، یک نمونه از تکنولوژی های پیشرفته است که در صنایع مختلف مانند خودروسازی، صنایع الکترونیکی و صنایع غذایی استفاده می شود.
  • مکانیزم ته بندی دوگانه در دستگاه پرکننده، جهت جلوگیری از ضایعات تیوپ و مواد در هنگام توقف ها به کار می‌رود. این مکانیزم می‌تواند به صورت مکانیکی و یا پنوماتیکی عمل کند. علاوه بر این، این دستگاه قابلیت ارائه به صورت دوکاره برای انواع تیوپ‌های پلی اتیلن، لمینیت و آلومینیومی را دارد و می‌تواند محصولاتی را که دارای چند رنگ هستند نیز پر کند. همچنین، دستگاه قابلیت دوخت طرح دار و پانچ شده را نیز داراست. برای هدایت مواد به داخل سیستم، این دستگاه دارای مخزن ذخیره دوجداره به همراه المنت و کنترلر دما و همزن و اسکراپر است. به این ترتیب دستگاه قابلیت تزریق مواد را نیز داراست.
  • یکی از قابلیت‌های قابل توجه در ماشین‌های پرکن مواد غلیظ، نصب هاپرمواد تحت فشار است. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا مواد بسیار غلیظ را به صورت سفارشی پر کنید. صفحه نمایش 10 اینچی کامل لمسی که بر روی پنل پرتابل نصب شده است، به شما امکان می‌دهد تا به راحتی تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید. همچنین، سیستم کنترل در حالت دستی به وسیله وایرلس قابل دسترسی است. سیستم نازل متحرک با استفاده از مکانیزم سروموتوری به شما کمک می‌کند تا محصول را به طور یکنواخت از انتهای تیوپ پر کنید.
  • بلوک شیر جدید با حذف بلبرینگ و قطعات آب بند مکانیکی طراحی شده است تا به سهولت در باز و بست کردن شیر، شست و شوی آن و جلوگیری از جذب آلودگی کمک کند. این بلوک شیر دارای سوپاپ و نازل چکه گیر با مکانیزم “cut off” است که به کاربر امکان می‌دهد گاز را قبل و بعد از تزریق کنترل کند. همچنین، این بلوک شیر امکان نصب تمیز کننده تیوپ قبل از تزریق را نیز دارد که به صورت سفارشی موجود است.
  • یک مکانیزم تزریق قدرتمند جدید به بازار معرفی شده است که با سروو موتوری با عملکرد هماهنگ با حرکت نازل داخل تیوپ، عملکرد بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد. این دستگاه قابلیت تنظیم آسان وزن را از روی نمایشگر دستگاه به کاربر می‌دهد، که این ویژگی می‌تواند تنظیم و کنترل دقیق‌تری را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، این مکانیزم مجهز به مجموعه پران مکانیکی نیز است که به خروج تیوپ از دستگاه کمک می‌کند. این ویژگی می‌تواند به کاربران در عملیات انتقال تیوپ بعد از تزریق کمک کند و عملکرد دستگاه را بهبود بخشد.

انواع دستگاه تیوپ پرکن

در ادامه به انواع دستگاه تیوپ پرکن خواهیم پرداخت و انواع آن را معرفی می کنیم:

دستگاه تیوپ پرکن دستی

دستگاه تیوب پر کن دستی یک ابزار کاربردی است که می تواند به صورت دستی مایعات غلیظ مانند کرم ها را درون تیوب ها پر نماید. علاوه بر این، از این دستگاه می توان برای پر کردن مایعات دیگری نیز استفاده کرد، از جمله عسل، شیره، گریس و مایعات نیمه غلیظ و رقیق. برای استفاده از دستگاه تیوب پر کن دستی، لازم است یک دستگاه دوخت تیوب پدالی نیز در نظر گرفته شود. عمل دوخت و پرس تیوب ها در دستگاه دوخت تیوب پدالی با استفاده از پدال صورت می گیرد و به این ترتیب تیوب پر شده را می توان برش داد. دستگاه تیوب پر کن دستی با استفاده از پدال و با استفاده از برق تک فاز عمل می کند و قیمت آن نسبت به دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک کمتر است.

دستگاه تیوپ پرکن نیمه اتومات

دستگاه نمونه نیمه اتومات در عین حال که نیازمند حضور اپراتور برای قرار دادن و برداشتن تیوب است، با استفاده از تکنولوژی PLC و HMI لمسی برای کنترل عملکرد خود می‌تواند تولید را بهبود بخشد. این دستگاه با سیستم پر کردن نوع سیلند پیستونی عمل می‌کند و برق مصرفی آن تک فاز است. همچنین، سیستم دستگاه به صورت پنوماتیک عمل می‌کند و دارای قابلیت پرس و دوخت تیوب از انتها پس از پر شدن توسط محصول است. قیمت این دستگاه نسبت به دستگاه‌های دستی و تمام اتومات متوسط است و سرعت آن نیز از دستگاه دستی بیشتر و از دستگاه تمام اتومات کمتر است. ظرفیت تولید این دستگاه در حدود 25 الی 50 تیوب در دقیقه است و تعداد نازل های آن قابل سفارش است.

 دستگاه تیوپ پرکن تمام اتومات

این دستگاه قابلیت پر کردن و بسته بندی تیوب های مختلف را داراست. با توجه به استانداردهای سازمان غذا و دارو، این دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست عمل می کند. قرار گرفتن تیوپ داخل قالب دستگاه با استفاده از چشمی دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام می شود. سپس تیوپ با استفاده از نازل و با مقدار مشخص توسط سنسور پر می شود و در نهایت بخش انتهایی تیوپ دوخت می شود. تیوب های پر شده و دوخت شده به صورت اتوماتیک از دستگاه خارج شده و ظرفیت تولید حدودا 50 الی 150 تیوب در دقیقه را داراست. این دستگاه قابلیت تغییر ارتفاع متناسب با تیوب را داراست و می توان تیوب های با ارتفاع و حجم های مختلف را با استفاده از این دستگاه پر کرد. همچنین حجم تیوب ها می تواند از 3 میلی لیتر تا 500 میلی لیتر باشد و نیازی به تهیه دستگاه جداگانه برای تیوب های با اندازه مختلف نیست.

کاربرد دستگاه تیوپ پرکن

این دستگاه یک ابزار بسیار مفید و کاربردی است که برای پرکردن انواع مایعات غلیظ و نیمه جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً، از این دستگاه در صنایع مرتبط با تولید خمیردندان، لوسیون، رنگ مو و سایر مواد مشابه استفاده می‌شود. علاوه بر این، دستگاه پرکن، چندین کاربرد متنوع دیگر نیز در صنایع مختلف دارد. به عنوان مثال، در صنعت آرایشی و بهداشتی، دستگاه پرکن ممکن است برای پر کردن انواع کرم ها، لوسیون ها و ماسک های صورت استفاده شود. در صنایع دارویی نیز می‌توان از آن برای پرکردن انواع قرص ها و کپسول ها استفاده کرد. به طور کلی، این دستگاه با توجه به گستره وسیعی از کاربری هایش، ابزاری بسیار مهم و حیاتی در صنایع مختلف می‌باشد.

دستگاه تیوپ پرکن، یک وسیله مانند یک سیلندر است که در یک طرفش دارای یک دهانه تنگ برای خروج مایعات است. این دهانه قابلیت اتصال به انواع مختلف درب ها را دارد و با استفاده از آن می توان مایعات را به صورت دقیق و مرتب در تیوب های با حجم های مختلف پر کرد. تیوب ها به اندازه های مختلفی نظیر ۳ میلی لیتر و ۵۰۰ میلی لیتر تولید می شوند و از جنس های متنوعی مانند پلاستیک، لمینت و آلومینیوم ساخته می شوند. به دلیل این که این دستگاه در صنایع مختلف نظیر غذایی، شیمیایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی استفاده می شود، بسیار پرکاربرد است. در صنایع آرایشی مانند بسته بندی انواع لوسیون، رنگ مو، ژل، کرم و پمادها نیز از دستگاه تیوپ پرکن استفاده می شود.

محصولات تیوپی، به لحاظ جنس، در سه دسته پلاستیکی، لمینتی و آلومینیومی قرار می‌گیرند. از این سه جنس، جنس پلاستیکی به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع این دستگاه محسوب می‌شود. به دلیل وزن سبک، قابلیت انعطاف پذیری و هزینه کمتر نسبت به دیگر جنس‌ها، تیوپی های پلاستیکی برای اکثر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جنس توانایی حفظ کیفیت و اصالت محصولات را نیز داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آرازتک پیام در واتساپ