معرفی دستگاه بسته‌بندی سس یک‌بارمصرف

بررسی نقاط قوت دستگاه بسته بندی سس تک نفره

دستگاه بسته‌بندی سس یکبار مصرف از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت بسته‌بندی محسوب می‌شود؛ چراکه استفاده از محصولات بسته‌بندی‌شده کاربردهای زیادی دارد. باتوجه‌به زندگی مدرن و تغییر نیازهای جامعه استفاده از این نوع محصولات افزایش چشمگیری یافته است. در بین محصولات استفاده از انواع سس به دلیل کاربرد زیاد آن در انواع مواد غذایی به همراه بسیاری از ساندویچ‌ها، پیتزا، انواع سالاد، الویه، فلافل، همبرگر، ماکارونی و … اهمیت زیادی پیدا کرده است؛ بنابراین بسته‌بندی باکیفیت این محصول اهمیت زیادی دارد.

از سس یکبار مصرف در رستوران‌ها، ساندویچی‌ها، غذاخوری‌ها و … استفاده می‌شود؛ بنابراین کاربرد زیاد این محصول باعث می‌شود که بسته‌بندی مطلوب آن حائز اهمیت باشد. دستگاه بسته‌بندی سس می‌تواند به‌صورت کاملاً تخصصی و بسته­بندی را در ظروف پلاستیکی و یا به‌صورت سلفونی انجام دهد. دستگاه ساشه یکی از انواع دستگاه بسته‌بندی محصولات تک‌نفره است. همچنین به­وسیله دستگاه سیل می‌توان انواع سس را در ظروف مختلف بسته‌بندی کرد.

دستگاه بسته‌بندی سس یکبار مصرف دستگاه ساشه است. این دستگاه برای مایعات مورداستفاده قرار می‌گیرد. دستگاه ساشه می‌تواند مایعات مختلف را در ظرفیت‌های مختلف ارائه دهد. این دستگاه موجب می‌شود که بسته‌بندی باکیفیت بالا صورت می‌گیرد. دستگاه بسته‌بندی ساشه بیشتر برای بسته‌بندی‌های سلفونی طراحی شده است. این دستگاه می‌تواند موادی از جمله انواع پودر، مواد گرانولی و مایعات را نیز در بسته‌های کوچک انتقال داده و فرایند بسته‌بندی را انجام دهد.

دستگاه بسته‌بندی ساشه باعث بالابردن سرعت و دقت و افزایش سطح بهداشت و بسته‌بندی می‌شود. این دستگاه می‌تواند محصولات گرانولی در وزن‌های یک گرم تا ۵۰ گرم را بسته‌بندی کند. از این دستگاه می­توان برای بسته‌بندی محصولات کوچک و تک‌نفره یا یکبار مصرف  استفاده کرد. دستگاه ساشه قدرت بسته­بندی بسیار زیادی داشته و می‌تواند 3000 بسته در ساعت را بسته‌بندی کند. لازم به ذکر است که سرعت دستگاه نیز قابل تغییر است. این سرعت باتوجه‌به وزن دستگاه مشخص می‌شود. هرچه وزن بسته‌ها کمتر باشد، بسته‌بندی آنها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و این موضوع در سرعت بسته‌بندی نقش مهمی دارد.

معرفی دستگاه بسته‌بندی سس یک‌بارمصرف

دستگاه بسته‌بندی سس یکبار مصرف کاربردهای بسیار زیادی دارد که می‌توان از جمله آن به بسته‌بندی انواع سس کچاپ، سس مایونز و مایعات دیگر اشاره کرد. به دلیل استفاده زیاد از این محصول در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بسته‌بندی آن اهمیت زیادی دارد. استفاده از سس طرف‌داران زیادی داشته و با انواع مواد غذایی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین کیفیت بسته‌بندی می‌تواند بسیار مهم باشد. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال راه‌اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف باشند. بسته‌بندی و تولید چنین چاشنی‌هایی به‌صورت آماده و تک‌نفره نیاز به خطوط تولیدی پیچیده و گران‌قیمت ندارد؛ بنابراین می‌تواند برای تولیدکنندگانی که ابتدای راه خود هستند گزینه مناسبی باشد.

این دستگاه را می‌توان با قیمت مناسبی تهیه کرد و برای بسته‌بندی مایعات مورداستفاده قرارداد. دستگاه ساشه به‌راحتی می‌تواند بسته‌بندی مایعات را انجام دهد. دستگاه بسته‌بندی سس یکبار مصرف یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات در زمینه بسته‌بندی مواد غذایی محسوب شده و تفاوت‌های زیادی با دیگر مدل‌های ماشین‌آلات بسته‌بندی دارد. این دستگاه می‌تواند به‌صورت دو طرف دوخت انواع سلفون با جنس‌های مختلف را بسته‌بندی کند. همچنین امکان بسته‌بندی سه طرف دوخت نیز در این دستگاه وجود دارد. از ویژگی‌های دستگاه بسته‌بندی ساشه می‌توان به این مورد اشاره کرد که حجم کمی داشته و بنابراین فضای زیادی اشغال نمی‌کند که این موضوع یکی از مهم‌ترین مزیت‌های یک دستگاه صنعتی به‌حساب می‌آید. با تهیه دستگاه ساشه می‌توان مواد اولیه و مایعات مختلفی را بسته‌بندی کرد و می‌توان خط تولید مواد غذایی تک‌نفره یا یکبار مصرف راه‌اندازی کرد. در ادامه مشخصات فنی و انواع مختلف دستگاه بسته‌بندی ساشه را معرفی می‌کنیم.

 

 

 

آشنایی با انواع دستگاه بسته‌بندی ساشه

انواع مختلفی از دستگاه بسته‌بندی ساشه وجود دارد. ازجمله انواع این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه بسته‌بندی سس یکبار مصرف یا دستگاه بسته‌بندی ساشه مخصوص مایعات

این دستگاه در بسته‌بندی انواع مایعات و مواد غذایی به‌صورت یکبار مصرف یا تک‌نفره مانند آب‌لیمو، سس و … مورداستفاده قرار می‌گیرد. با خرید این دستگاه‌ها می‌توان مواد غذایی با وزن کمتر از ۱۰۰ گرم را بسته‌بندی کرد. همچنین مدل‌های مختلف بسته‌بندی مانند دو طرف دوخت و سه طرف دوخت از جمله مزیت‌های این دستگاه محسوب می‌شوند.

این دستگاه مجهز به یک مخزن مخصوص مایعات است که می‌تواند بسته‌بندی مایعات را باکیفیت بالا انجام دهد. به دلیل حجم کوچک این دستگاه و اشغال کمترین فضا می‌تواند بهترین گزینه برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا و خانگی باشد.

دستگاه بسته‌بندی ساشه پودری

این دستگاه برای بسته‌بندی انواع مواد پودری و چاشنی‌ها مانند شکر نمک و … کاربرد دارد. طراحی این دستگاه به‌گونه‌ای است که می‌تواند بسته‌بندی محصولات یکبار مصرف را در وزن پایین با کیفیت بالا و سرعت زیاد انجام دهد. دستگاه بسته‌بندی ساشه پودری تفاوت‌های عمده‌ای با دستگاه ساشه مایع دارد. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌ها می‌توان به وجود مخزن مخصوص مواد پودری در این دستگاه اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به به‌کارگیری استیل ۳۰۴ مرغوب در قطعات مختلف این دستگاه و بدنه خارجی با رنگ الکترواستاتیک پودری اشاره کرد.

قطعات مختلف و نحوه کارکرد دستگاه بسته‌بندی سس یک‌بارمصرف

نحوه کارکرد دستگاه ساشه به‌وسیله قطعات مختلفی است که باعث می‌شود بسته‌بندی را در کیفیت بالا و بهترین نفر انجام دهد. در ادامه مراحل بسته‌بندی و نحوه کارکرد این دستگاه را بررسی می‌کنیم.

مرحله یک تابلو برق

دستگاه ساشه میزان نیروی الکتریکی خود را از طریق تابلو برق تأمین می‌کند. کنترل این تابلو به عهده هوش مصنوعی یا hmi است و بر اساس برق تک‌فاز یا سه‌فاز طراحی و تولید شود. این موضوع بر اساس خواسته تولیدکننده و نوع نیاز تعیین می شود. چنین قابلیتی در دستگاه ساشه امکان راه‌اندازی خط تولید سس یکبار مصرف را در مکان‌های فاقد برق سه‌فاز فراهم می‌کند.

Hmi به‌وسیله plc یا مانیتور رنگی کنترل می‌شود. کنترل تابلو برق و دیگر قطعات، همچنین کارکرد اصلی دستگاه بر عهده hmi است. بااین‌حال برنامه‌ریزی و تنظیمات hmi به‌صورت دستی انجام می‌شود. تنها کافی است یک‌بار این تنظیمات انجام شود. پس از آن دستگاه طبق همان تنظیمات عمل می‌کند.

مخزن

دستگاه ساشه مایع دارای یک مخزن است که توسط یک جک پنوماتیک کنترل می‌شود. با اعمال این جک دریچه باز می‌شود و می‌توان میزان مشخصی از سس را به ظرف منتقل کرد.

 دکل

رول‌های بسته‌بندی روی این دکل قرار گرفته و فرایند بسته‌بندی را انجام می‌دهند. دستگاه ساشه مایع رول‌های مختلف سلفونی، opp و آلومینیومی  را به‌راحتی بسته­بندی می‌کند.

 یقه‌گیری

این  قسمت وظیفه شکل‌دادن رول بسته‌بندی از شکل مسطح به حالت پاکتی را بر عهده دارد. دوخت حرارتی این قسمت از دستگاه به دوخت حرارتی عمودی و افقی مجهز است. این قسمت به‌وسیله المنت برقی داغ می شود. پشت و زیر سلفون برچیده شده و دور یقگی به‌هم‌دوخته می‌شود و به‌این‌ترتیب تبدیل به پاکت ساشه می‌شود.

قیچی

در مرحله آخر برای تولید سس یکبار مصرف محصول به داخل پاکت ریخته شده و دوخت و قیچی نهایی صورت می‌گیرد. به‌این‌ترتیب محصول باکیفیت بالا بسته‌بندی‌شده و به بازار ارائه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آرازتک پیام در واتساپ