اهمیت دستگاه بسته بندی نمک تک نفره چیست؟

دستگاه بسته بندی نمک تک نفره، این کار رو شروع کنم یا نه !!

به دلیل افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی استفاده از غذاهای آماده و سریع افزایش چشمگیری پیدا کرده است. به‌کاربردن چاشنی‌های مختلف در این غذاها اهمیت زیادی دارد. بخش عمده‌ای از طعم و مزه غذاها به دلیل وجود چنین چاشنی‌های است. یکی از این چاشنی‌ها نمک است.

نمک به‌عنوان یک چاشنی بسیار پرمصرف بوده و در تمامی رستوران‌ها در کنار اغلب غذاها می‌تواند مصرف شود؛ بنابراین به دلیل استفاده گسترده از این چاشنی بسته‌بندی آن نیز اهمیت زیادی دارد. بسته‌بندی نمک به‌صورت تک‌نفره یک روش ساده و آسان برای دسترسی سریع آن می‌باشد. با بسته‌بندی محصول می‌توان از آن در تمامی شرایط مانند مسافرت یا در مکان‌هایی که غذا سرو می‌شود استفاده کرد.

برای بسته‌بندی نمک نیاز به دستگاه مناسب است. بسته­بندی این چاشنی با قیمت مناسب توسط دستگاه بسته‌بندی نمک تک­نفره کوچک در انواع مختلف و سایزهای گوناگون امکان‌پذیر است. خرید این ماشین‌آلات می‌تواند نقش پررنگی در پیشرفت و افزایش خط تولید و سرعت و دقت در فرایند بسته‌بندی داشته باشد. همچنین امکان استفاده از آن در تمامی شرایط و محیط‌ها را فراهم می‌کند.

انواع دستگاه بسته‌بندی نمک تک­نفره

قیمت دستگاه بسته‌بندی نمک تک‌نفره یکی از مهم‌ترین فاکتورهای است که تولیدکنندگان به آن توجه می‌کنند. این دستگاه در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. به دلیل کارایی زیاد این دستگاه مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است. دستگاه بسته‌بندی نمک تک­نفره از انواع دستگاه ساشه یا دستگاه بسته‌بندی تک‌نفره بوده و دارای انواع مختلفی است که می‌توان به دو نوع دستگاه زیر اشاره کرد:

دستگاه بسته‌بندی ساشه پودری

دستگاه بسته‌بندی ساشه گرانولی

دستگاه ساشه پودری

دستگاه ساشه پودری می‌تواند انواع مواد پودری را به‌صورت تک‌نفره بسته‌بندی کند. این دستگاه دارای یک قسمت مخزن است. این دستگاه می‌تواند از هرگونه چسبندگی و سفت شدن مواد جلوگیری کرده و با بهترین کیفیت مواد پودری را بسته‌بندی کند. امکان بسته‌بندی مواد دیگری مانند آرد، قهوه، نسکافه، سماق، زردچوبه و … نیز وجود دارد.

این دستگاه از نظر وزن محدودیت دارد و تنها می‌تواند موادی با وزن کم را بسته‌بندی کند. دستگاه ساشه پودری برای بسته‌بندی تک‌نفره مورداستفاده قرار گرفته و می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ عدد بسته را در دقیقه تولید کند.

نوع دیگری از دستگاه ساشه نیز وجود دارد که برای بسته‌بندی مایعات مانند آبلیمو یا هر نوع مایع دیگری مورداستفاده قرار می‌گیرد. از این دستگاه می‌توان برای بسته‌بندی انواع مایعات رقیق و غلیظ استفاده کرد. این دستگاه دارای قسمت گرمکن است که این گرمکن‌ها توسط المنت گرم می‌شوند و از بسته‌شدن موادی مانند عسل جلوگیری می‌کند.

دستگاه ساشه گرانولی

دستگاه ساشه گرانولی یکی دیگر از دستگاه­های بسته­بندی تک­نفره است. این دستگاه با ساشه پودری تفاوت دارد. دستگاه گرانی از سیستم اوگر برخوردار نیست. این دستگاه می‌تواند مواد گرانولی مثل شکر، نمک‌های درشت، عدس، لپه و … را بسته‌بندی کند. دستگاه ساشه گرانولی می‌تواند محصولاتی با ظرفیت ۱ تا ۵۰ گرم را بسته‌بندی کند.

نحوه عملکرد دستگاه پرکن نمک

عملکرد دستگاه بسته­بندی نمک تک‌نفره باتوجه‌به انواع مختلف آن متفاوت است. مدل‌های مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد که باتوجه‌به خواسته مورد انتظار می‌توان آن را تهیه کرد. دستگاه پرکن نمک حجمی و دستگاه توزین دار دو نمونه از پراستفاده‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های بسته‌بندی نمک تک­نفره هستند.

بسته‌بندی‌های حجمی را می‌توان بهترین گزینه برای بسته‌بندی نمک در نظر گرفت. عملکرد این دستگاه بسیار ساده است. این دستگاه دارای محفظه‌هایی است که به آن کاسه گفته می‌شود. حجم این کاسه‌ها توسط اپراتور تعیین می‌شوند. در مرحله بسته‌بندی مقدار موردنظر محصول در این کاسه‌ها ریخته شده و سپس فرایند بسته‌بندی آغاز می‌شود.

استفاده از این روش بسته‌بندی می‌تواند تسهیل فرایند کمک کرده و سرعت زیادی به خط تولید ببخشد. دستگاه بسته‌بندی توزین دار نیز بر اساس وزن دقیق بسته‌بندی پروسه انتقال مواد و بسته‌بندی آنها را انجام می‌دهد. انتخاب دستگاه مناسب برای بسته‌بندی باید باتوجه‌به نوع نیاز و شرایط محیط کار صورت می­گیرد. شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط کسب‌وکار خود یکی از این دستگاه­ها را انتخاب کرده از آن­ها استفاده کنید.

کارگاه بسته‌بندی نمک تک­نفره

کارگاه‌های  بسته­بندی نمک تک‌نفره یک خط تولید کامل احتیاج دارند. خط تولید از دستگاه‌های مختلفی تشکیل می‌شود؛ اما بخش اصلی بسته‌بندی مربوط به دستگاه بسته‌بندی است. بنابراین خرید دستگاه مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش پررنگی در افزایش تیراژ تولید و بالابردن کیفیت و بهداشت شرایط کاری دارد.

انتخاب دستگاه مناسب باید باتوجه‌به شرایط و سطح مورد انتظار، همچنین میزان بودجه تعیین شود. برای انتخاب بهترین دستگاه می‌توانید از مشاوره با کارشناسان استفاده کنید. علاوه بر دستگاه بسته‌بندی دستگاه­های دیگری نیز موردنیاز است؛ مانند نوار نقاله که برای جابه‌جایی محصولات بسته­بندی شده به کار می‌رود. خرید تمامی دستگاه‌ها نیاز به تعیین دقیق بودجه دارد. کارگاه بسته‌بندی نمک متشکل از دستگاه‌های مختلف و نیروهای انسانی است؛ بنابراین باید بودجه برای هر دو بخش در نظر گرفته شود. برای خرید آسان‌تر و دسترسی سریع‌تر به دستگاه‌ها می‌توانید از مشاوره‌های مختلف استفاده کنید تا مناسب‌ترین دستگاه را در راحت‌ترین حالت تهیه کنید.

دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی

به دلیل استقبال چشمگیر مردم از محصولات بسته‌بندی و استفاده راحت و آسان از آن، همچنین کاربرد زیاد چنین محصولاتی دستگاه‌های بسته‌بندی مواد غذایی اهمیت زیادی پیدا کرده­اند. از این دستگاه‌ها می‌توان برای بسته‌بندی انواع محصولات استفاده کرد. بسته­بندی مواد غذایی از نظر بهداشتی شرایط بهتر و مطلوب‌تر را فراهم می‌کند و ازاین‌رو گزینه مطمئن‌تری برای خرید می‌باشد. به همین دلیل امروزه استفاده از مواد غذایی به‌صورت بسته‌بندی بیشتر از گذشته است. دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی باتوجه‌به نوع ماده غذایی تعیین می‌شوند.

هر یک از این دستگاه‌ها ویژگی‌هایی دارند که برای گروه خاصی از مواد غذایی مناسب هستند. دستگاه بسته‌بندی نمک تک‌نفره که از انواع دستگاه‌های بسته‌بندی تک‌نفره است به دلیل ویژگی‌هایی که دارد برای بسته‌بندی نمک کاملاً مناسب است. دستگاه­های دیگری نیز وجود دارند که برای بسته‌بندی مایعات رقیق مناسب هستند. به همین ترتیب برای بسته‌بندی دیگر مواد غذایی نیز دستگاه‌های به­خصوصی وجود دارند. دستگاه­های متفاوت و متنوعی در بازار ارائه می‌شوند؛ اما در یک دسته‌بندی کلی می‌توان پرمصرف‌ترین دستگاه‌ها را دستگاه بسته‌بندی حجمی، دوختی، وکیوم و توزین دار در نظر گرفت. این دستگاه‌ها باتوجه‌به ویژگی‌ها و خصوصیاتشان می‌توانند در قیمت‌های متنوعی عرضه شوند.

انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی

انواع مختلفی از ماشین‌آلات بسته‌بندی در مدل‌های مختلف وجود دارند که نحوه کار هرکدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. نحوه کار اغلب این دستگاه‌ها بر اساس توزین می باشد و بنابراین به آنها دستگاه‌های توزین دار گفته می‌شود. فراوان‌ترین و پرکاربردترین مدل‌های دستگاه توزین دار مدل‌های دو توزین و چهار توزین هستند.

انواع دیگر از دستگاه‌های بسته‌بندی نیز وجود دارند که به‌صورت وکیوم عمل می‌کند. در این دستگاه‌ها محصول در داخل پلاستیک مخصوص وکیوم قرار گرفته و هوای داخل آن توسط دستگاه خارج می‌شود. با خروج هوا ماندگاری محصول افزایش می‌یابد.

نوع دیگری از دستگاه مربوط به دستگاه بسته‌بندی حجمی است. همچنین دستگاه ساشه که برای بسته‌بندی محصولات تک‌نفره هستند. این دستگاه­ها از انواع دیگر محصولات بسته‌بندی محسوب می‌شوند. هرکدام از این دستگاه‌ها دارای امکانات به‌خصوص و ویژگی­های خاصی هستند که برای شرایط مختلف و کسب‌وکارهای متفاوت می‌توانند مناسب باشند. شما می‌توانید با بررسی دستگاه‌های مختلف و مقایسه امکانات آنها مناسب‌ترین دستگاه را تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با آرازتک پیام در واتساپ